Southbrook

10 augustus 2015 - Toowoomba, Australië

Het was even wennen om na mijn vrije bestaan bij Richard en Erin in Southbrook (niet in Pittsworth zoals is vorige keer zei) terecht te komen om te werken. Deze “rauwe” Australiërs hebben een hekel aan Aboriginals en zien kangoeroes liever dood dan levend, maar na dik twee weken hier ben ik aardig gewend en kan ik zeggen dat er een vast ritme ontstaan is. Hoewel hun omgang met de paarden nog steeds niet mijn manier is en ook nooit zal worden.

Ik kan hier genieten van de luxe van een tweepersoonsbed en eigen badkamer, waar ik heerlijk al mijn spulletjes gewoon kan uitstallen. Wat heb ik dat gemist, haha. Mijn voornaamste taak is het verzorgen en rijden van 7 Engels Volbloed paarden. Dat begint ’s morgens om 6 uur met opstaan en de paarden klaarmaken, rond 7 uur rijd ik de eerste set paarden. Dat betekent één rijden en één leiden aan de hand. Daarna paarden voeren en zelf ontbijten. Na het ontbijt rijd ik de rest van de paarden en moet ik de stallen en paddock uitmesten. Tegen lunchtijd de paarden weer voeren en in de middag worden er nog een aantal voor de tweede keer gereden. ’s Middags rond 5 uur krijgen de paarden voor de laatste keer eten en dan zit het erop voor mij. ’s Avonds eten we met zijn drieën of gaan we naar hun zoon die hier vlakbij woont.

Eén avond was ik uitgenodigd omdat er nog een andere vriend zou komen en zodat ik de oude mensen even kon ontsnappen, haha. Na een heerlijke maaltijd werd er besloten dat het tijd was om een beetje te gaan schieten. Ik was hartstikke benieuwd, want dat had ik natuurlijk nog nooit eerder gedaan. Uiteindelijk was iedereen aardig onder de indruk, want ik wist de targets goed te raken en ze zeggen hier “you should give a ring to the girl who can handle a gun”. Al met al was het erg leuk om te doen en was het een gezellige avond!

Ieder weekend is er een polowedstrijd. Er wordt dan een wedstrijd gespeeld op zaterdag en zondag en soms twee per dag. Het eerste weekend zijn we naar Beaudesert geweest en afgelopen weekend naar North Star. Dat ligt in New South Wales op 3,5 uur rijden van ons. Aangezien er zaterdag al om 9 uur gespeeld moest worden, werd er besloten om vrijdag na de lunch te vertrekken en twee nachtjes in North Star te slapen. Wanneer Richard een wedstrijd speelt, moet ik ervoor zorgen dat de paarden op tijd klaar staan en na het spelen afgezadeld en afgespoten worden. Eén wedstrijd bestaat uit 4 chukka’s van ieder 7,5 minuut. Voor iedere chukka heeft Richard een nieuw paard nodig dus ik heb dan 7,5 minuut om het volgende paard klaar te maken en het andere paard af te zadelen en af te spuiten, best een beetje stressen dus! Maar als de wedstrijd eenmaal voorbij is, is het super gezellig. Dan gaan we met z’n allen wat eten en drinken en naar de andere wedstrijden kijken. Het eten bestaat op zulke weekenden voornamelijk uit brood met sausages als ontbijt, hamburger als lunch en steak als avondeten. En bij de lunch en het avondeten vloeit de alcohol rijkelijk (de Australiërs kunnen aardig drinken). Het merendeel van de tijd hangt er dus een erg ontspannen, familiaire sfeer.

Vandaag had ik lekker een vrije dag en ben ik met de auto naar Toowoomba geweest om een beetje te winkelen. Aankomend weekend gaan we naar Goondiwindi voor de wedstrijden, dus ik ben benieuwd wat ik dan weer mee ga maken.

1. Elsschaap:
    10 augustus 2015
    Hoi Jenni, nou ik merk wel dat je een echte Cow girl begint te worden met de Guns kun je zo te horen ook al goed overweg.
    Lijkt het een beetje op je serie van vroeger Mc Clouds daughters???
    Blijf lekker genieten .!!!!!!!
  2. Suus:
    12 augustus 2015
    Waaaaauw supergaaf dat je mocht schieten!!! Van 7,5 minuut voor twee paardeb krijg ik al stress bij het idee haha! Goed bezig Jennie!
  3. Opa en Oma:
    14 augustus 2015
    Hoi Jennifer, we hebben weer genoten van je verhaal. We begrijpen dat het werken niet helemaal voldeed aan je wensen.
    Het was gezellig dat je uitgenodigd werd bij de zoon en dat je daar mocht schieten, echt een Bond Girl. Wel fijn dat je een eigen woonruimte had, dan kon je je altijd even terugtrekken. Wij vonden de foto's leuk, veel plezier bij het krokodillen spotten in Darwin. Pas goed op jezelf en tot het volgende verhaal.
    Liefs Opa en Oma xxx