Cairns

31 juli 2015 - Toowoomba, Australië

De Mossman show was erg leuk om een keer mee te maken en gelukkig waren er ook meer dan genoeg paarden aanwezig. We hebben daar gekeken bij het springen, de (hele grappige) biggenrace en een reptielenshow. Het leukste was de show van Guy Mclean, een soort hedendaagse Australische Monty Roberts. Erg mooi om te zien wat hij allemaal met zijn paarden kan. Later op die dag zijn we doorgereden naar Port Douglas. Het was daar blijkbaar erg druk dus we hadden nogal moeite om een hostel te vinden, maar uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen. Tijdens het avondeten zagen we echt enorm veel hele grote vleermuizen overvliegen, gaaf om te zien!

Cairns

20/07 tm 25/07

De volgende dag (20 juli) zijn we na een bezoekje aan Four Mile Beach via de kust omlaag naar Cairns gereden. In Cairns heb ik gelijk een Reeftour geboekt, hebben we de Lagoon en de Esplanade bekeken en hebben we de Night Markets bezocht. Tegen de avond kwamen we een aantal bomen tegen waar een hele hoop lawaai uitkwam, toen we de bomen nader onderzochten zagen we dat ze helemaal volhingen met wederom die hele grote vleermuizen. Enthousiast als we waren wilden we gelijk onder de boom gaan staan. Gelukkig zag Suus net op tijd dat vleermuizen heel veel poepen/plassen, voor onze eigen veiligheid zijn we toen maar met een boogje om de boom heen gelopen. Die avond zijn we nog wezen stappen in Gilligan’s waar ze erg leuke muziek hadden, dus Suus en ik hebben lekker staan dansen daar.

Na een onwennig nachtje in een nieuw bed hebben we lekker ontbeten en zijn we daarna naar de Crystal Cascades gereden. Dit is de laatste dag dat we de auto hebben, dus daar moeten we nog even goed gebruik van maken! Tussen de middag hebben we sushi gegeten en heeft Suus een custardappel gekocht en ik nog een papaya. Ik ben er vandaag (na 2 maanden Australië) achter gekomen dat de Australische paw paw hetzelfde is als de rode papaya. Zo zie je maar dat er nog genoeg te leren valt! Nadat we de auto helemaal uitgemest hadden, hebben we hem terug gebracht. Dit voelde best wel raar, echt als een periode die we afsluiten. Een hele leuke periode! Maar gelukkig staan er nog genoeg leuke dingen op de planning. Die avond heb ik ook een vlucht naar Brisbane geboekt, want na één telefoontje heb ik alweer nieuw werk gevonden. Dit keer in Pittsworth vlakbij Toowoomba. Ik moet er dus wel “even” voor naar Brisbane vliegen, haha.

22 juli was het eindelijk tijd om te duiken en snorkelen in het Great Barrier Reef!! Suus is niet zo van het snorkelen, dus deze tour heb ik in mijn eentje ondernomen. Ik keek hier al een hele tijd naar uit en was dan ook zeer benieuwd hoe het Great Barrier Reef er nou in het echt uitziet. Helaas had ik een hele slechte dag (geen zon), waardoor sommige kleuren minder goed uitkwamen. Gelukkig is dat alleen terug te zien op de foto’s en was het onderwater echt prachtig en divers om te zien. Het duiken ging bij mij niet heel erg soepel, het lukte mij namelijk ook niet om mijn ene oor te klaren (familiekwaaltje??), wat resulteerde in pijn waardoor ik mijn duik helaas af moest breken. Hetgeen dat ik gezien heb, vond ik wel zo gaaf dat ik het op Bali zeker nog een keer wil proberen! Gelukkig was er met snorkelen ook meer dan genoeg te zien. Op een gegeven moment zag ik een grote (enge) rode vis in een spelonk waar ik een beetje van schrok. Toen ik terug wilde zwemmen zwom er ineens een reefshark onder me door. Heel gaaf! (Maar ook een beetje eng). Later heb ik er nog één gezien van heel dichtbij. ’s Avonds zijn Suus en ik lekker uit eten geweest en daarna weer naar Gilligan’s waar we nog wat oude bekenden tegenkwamen.

Ook deze dag belooft het een spannende dag te worden aangezien we vandaag gaan skydiven! Om 7.10 zaten Suus helemaal klaar om opgehaald te worden, toen er een smsje kwam dat de skydive uitgesteld werd tot minimaal in de middag. Domper!! Toen zijn we maar rond gaan lopen en uiteindelijk werden we om 12.00 dan echt opgehaald. Na een tijd wachten bij de skydive was het tijd om in ons “pakje” gehesen te worden en te luisteren naar de laatste instructies. Eenmaal hoog in de lucht (ik was aan het genieten van het prachtige uitzicht) kregen we door dat we weer moesten landen aangezien het regende op de plek waar we zouden gaan springen. Over anticlimax gesproken…Suus en ik dachten op dat moment echt dat het ons niet gegund was en dat we wel gedag konden zeggen tegen onze skydive. Niets bleek minder waar! Na 10 minuutjes op de grond was het tijd om weer op te stijgen en dit keer sprongen we ook echt. Wat is dat gaaf zeg! Je hebt een prachtig uitzicht en het geeft echt een kick om uit een vliegtuig te springen. Ik ben blij dat we dit samen gedaan hebben en die ervaring kunnen delen. ’s Avonds zijn we voor de verandering naar een andere club geweest om daar Christmas in July te vieren (ook al is het nog steeds rond de 25 graden).

De volgende twee dagen hebben we rustige dagen gehad, lekker bij de lagoon gezeten en een beetje rondgelopen. Het voelt heel gek om straks samen het vliegtuig naar Brisbane te nemen en daarna allebei een andere kant op te gaan. Ik heb echt een superleuke tijd gehad en nu is het weer tijd voor een nieuw avontuur! (toch Suus ;))

Inmiddels ben ik alweer een kleine week op de boerderij in Pittsworth. Waar ik 7 mooie volbloed dames rijd en verzorg. Een hele dagtaak! Maar gelukkig wel leuk. De paarden worden ingezet in polo competities. Zaterdag ga ik mee naar de eerste competitie, dus ik ben heel benieuwd! Volgende keer dus een verhaaltje over het leven hier op de boerderij.

See ya!

1. Suus:
    31 juli 2015
    Jaaa mooie nieuwe avonturen op Bali!!!!