Darwin

5 september 2015 - Ubud, Indonesië

Darwin

26/08 tm 31/08

Mijn vlucht ging erg snel voorbij aangezien ik de hele tijd half slapend, half wakker was. Eenmaal op het vliegveld zat Suus me al op te wachten en hebben we de rest van de nacht samen op de grond van het vliegveld doorgebracht in onze vertrouwde paarse slaapzakjes.

De eerste dag hebben we lekker rustig aan gedaan en een beetje in het zonnetje gelegen bij het strandje. ’s Avonds zijn we naar de Mindil Beach Markets geweest waar we Aziatisch gegeten hebben en genoten van de zonsondergang op het strand.

De volgende dag was het tijd voor mijn tour naar Litchfield! De eerste stop van de tour was bij het “Window to the Wetlands” bezoekerscentrum waar we een heel mooi uitzicht hadden over de Wetlands. Als tweede op het programma stond de “Jumping Crocodile tour” een cruise over de Adelaide river die vol zit met krokodillen. Door middel van aas proberen ze de krokodillen omhoog uit het water te laten springen. Het was erg gaaf om een krokodil van zo dichtbij in actie te zien! Dan zie je ook pas echt hoe mooi ze eigenlijk zijn. Verder hebben we nog een vijf meter hoge termietenheuvel bekeken en heb ik gezwommen bij de Wangi Falls. Hier zag ik wederom weer heel veel vleermuizen (wat dus vliegende honden blijken te zijn) en een vrij grote varaan. Hierna hebben we de Buley Rockhole en Florence Falls bezocht. Toen het bijna tijd was om terug te gaan, zag ik ineens een grote zwarte kaketoe in de boom zitten. Witte kaketoes heb ik al heel vaak gezien, maar dit was voor het eerst dat ik een zwarte kaketoe van zo dichtbij zag. Weer een ervaring rijker dus! ’s Avonds ben ik met Suus gezellig nog even naar de Irish pub geweest.

De volgende twee dagen hebben we voornamelijk lekker rustig aan gedaan, beetje gewinkeld en voornamelijk bij het strandje gelegen. Lekker genieten van het mooie weer.

Op mijn laatste dag ben ik naar het “National museum of History and Art” geweest en heb ik veel geleerd over verschillende veel voorkomende Australische diersoorten en de cycloon Tracy die in 1974 een groot deel van Darwin verwoest heeft. Om 22.00 werd het dan echt tijd om richting het vliegveld te gaan, dit was echt wel even een moeilijk momentje. Het voelt zo raar om na 3,5 maand ineens Australië te moeten gaan verlaten…Mijn tijd hier is echt super snel voorbij gegaan en ik heb het echt waanzinnig naar mijn zin gehad. Ik ga zeker nog een keer terug naar dit geweldige land.

See ya Aussie!!